چاپ کردن این صفحه
کریپتو ICO در بحران، از دست دادن پول ها بدون در دست داشتن محصولی
09 دسامبر 2018 گلناز رضایی
(0 رای‌ها)

کریپتو ICO در بحران، از دست دادن پول ها بدون در دست داشتن محصولی

در مارکت ها سال 2018، پروژه های ICO به طور متوسط ده ها میلیون دلار از سرمایه گذاران در مارکت های عمومی برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (dApps) و سیستم ها افزایش پیدا کرد.

پس از گذشت 12 ماه، بیشتر پروژه های ICO در بخش کارنسی، برای از دست ندادن اطمینانشان توسط کاربران، هیچ دستاوردی برای ثابت کردن خودشان ندارند.

بحران

ICO با دریافت مبالغ زیادی در سال گذشته بسیار صعود کرد، که چندین ICO در بازار عمومی به 4 بیلیون دلار رسیدند.
اما الان، براساس اطلاعات دریافت شده توسط DappRadar،IDEX، ForkDelta؛ هرکدام از برنامه های غیرمتمرکز dApps، بیش از 600 کاربر ندارند.

بسیاری از 100 پروژه برتر کریپتوکارنسی موجود در بازار، حتی آن کسانی که توسعه دهنده فن آوری و بسیار قرتمند هستند؛ مانند: Augur, 0x, Decentraland, ICON, Wanchain و Polymath، دریافته اند که پیدا کردن کاربر فعال و رسیدن به سطح بالا از فعالیت کاربران در سیستم های غیرمتمرکز بسیار دشوار شده است.
پروژه هایی که در بالا نام برده شدند، پروژه هایی هستند که دارای محصولاتی هستند که در اتریوم توسط یوزر ها، برای مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال:اخیرا در ایالات متحده آمریکا، Augur به مبلغ 3 میلیون دلار درآمد روزانه خود را افزایش داد.

Bennett:

"به زودی و یا کمی دیرتر از آن، در هر صورت روند نزولی را طی می کند. کریپتو کرش،هردو ویژگی کاتالیزگری و بیدارگری را به همراه دارد.

چندین شرکت بزرگ  مانند: Coinbase و ConsenSys، تحت تاثیرbear market و کاهش قیمت دارایی های دیجیتال ، در دو ماه گذشته برخی از کارکنان خود را اخراج کرده اند. همچنین گفته می شود شرکت Coinbase، در این ماه با 13 درصد از کارکنان خود دیگر قرارداد نبسته است، که 13 درصد حدود 130 نفر از کارکنان می شود.

چگونه با آینده مواجه شویم؟

Lex Sokolin، مدیر کل شرکت Autonomous Research، گفت که با ورود سرمایه گذاران جدید و ایجاد سرمایه می توان در ماه های آینده با این مشکل مقابله کرد؛ مخصوصا برای شرکت های تجاری همراه با فعالیت های سودآور، مانند مبادلات و غیره.

" من به راحتی می توانم بگویم که قیمت دارایی های دیجیتال در سال 2018 منجر به اخراج 25-50 درصدی در پروژه های فعلی می شود. با این حال، با ورود سرمایه جدید می توان این نزول را متعادل ساخت و همچنین بخش عمومی را توسعه دهد.

 

 

منبع: CNN

 


خواندن 2147 دفعه