با روند افزایش هزینه ها، نگرانی ها برای بلاک چین نیز افزایش میابد
تکنولوژی بلاک چین تعداد زیادی از شرکتها و سرمایه گذاران را جذب میکند. تقریبا همه ی مردم این صنعت را یک مسئله ی بزرگ برای آینده میدانند. خرج کردن بلاک چین هنوز هم در حال افزایش است، با وجود اینکه هیچ کس قادر به تحویل تبلیغات در ارتباط با مجلات توزیع شده، نشده است. با این نرخ، بلاک چین به این زودی از فاز " حباب " خود فراتر نخواهد رفت.
خرج کردن بلاک چین همچنان افزایش میابد. اگرچه هیجان مربوط به تکنولوژی بلاک چین برای چندین سال ملموس بودهاست، اما به نظر میرسد که این هیجان به شدت ادامه دارد. به طور خاص، هزینههای کلی مربوط به بلاک چین و مجلات توزیعشده کاهش نمییابد. اگرچه تا کنون نصف سال گذشته(2018)، هزینه کلی بلاک چین در سال 2018 تا به الان، از هزینه ی کل آن در سال ۲۰۱۷ بیشتر شده است.
این که آیا این یک چیز خوب است یا نه ، موضوع مورد بحث است. با اینکه شخص میتواند به راحتی منافع افرادی که در شرکتهای نوپای مختلف سرمایهگذاری میکنند را ببیند، اما نگرانیهایی در مورد این که چگونه این صنعت از اثر این حباب رنج میبرد، وجود دارد. سرمایه گذاران در حال ریختن پول به شرکتهایی هستند که بر روی یک فنآوری کار میکنند که ممکن است در پایان هیچ استفاده ای در جهان واقعی ارائه ندهند.
با وجود اینکه در مورد حباب cryptocurrency صحبت شدهاست، مشخص است که صنعت بلاک چین در همان مسیر حرکت میکند. به خصوص اکنون که سرمایه گذاران در حال صرف پول بیشتر بر روی فنآوری اثبات نشده با چند کاربرد تجاری در دنیای واقعی هستند، این صنعت تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت. شرکتها نیاز خواهند داشت که به وعدههای اولیه خود عمل کنند، اگرچه حرف زدن در مورد این کار بسیار سادهتر از انجام آن است.
از میان شرکتهایی که در چند سال گذشته میلیون ها دلار جمعآوری کردهاند ، تعداد کمی از آنها به طور کامل مدلهای کسبوکار خود را تغییر داده یا از بین برده اند. کارشناسان هنوز پیشبینی میکنند که بیش از ۹۰ درصد از پروژههای بلاک چین شکست خواهند خورد، با این وجود، سرمایه گذاران بزرگ را از پرداخت پول به آنها مرعوب نمیسازد. تنها گزارش جدیدی که توسط KPMG گفته شده، این روند نگرانکننده را تایید میکند. بسیاری از پروژهها در حال حاضر مبالغ زیادی پول را جذب میکنند، هر چند بیشتر آنها با شرکتهایی که پیش از این در دنیای بلاک چین و cryptocurrency سنگر گرفتهاند و با آن ها ادغام شده اند ، مرتبط هستند.
یک فرصت خوب برای این رفتار احمقانه این است که شرکتهای بیشتری در حال گذر از یک مرحله تجربی به مرحله ی پذیرش واقعی هستند. اگرچه هنوز برای شرکتها دشوار است که از بین این ها یکی را انتخاب کنند، اما مشخص شدهاست که برخی تیمها در واقع بر روی یک محصول کار میکنند، حتی اگر هنوز در مراحل اولیه آلفا باشند. آن شرکتهایی که نمونه کاری ندارند، فشار بیشتری را همزمان با پیشرفت زمان احساس خواهند کرد.